På väg hem

Allmänt / Permalink / 1
Mellanlandning i Frankfurt. Fyra plusgrader och diset ligger som en fuktig filt över landskapet. Vilken skillnad mot det soliga och varma Bangalore. Vädret är definitivt något jag kommer att sakna. Speciellt vintermånaderna som är underbart behagliga.
Den sista veckan var ett slitgöra, utan särskilt många stunder att slappna av och suga ut det gottaste innan hemresan. Det var packning och städning och ompackning för att få plats med allt och så ompackning igen för att jag hittade ytterligare saker i någon garderob som definitivt skulle med hem.
I fredags hade jag och Inger, tyvärr kunde hon inte närvara själv, ett litet avskedskalas för de närmast sörjande. Eller närmast firande kanske jag borde kalla dem, för så värst många ledsna miner var det inte. Och varför skulle det vara det? Sverige är inte större än att det finns alla möjligeter att ses igen. Varför inte vid ett reunionparty om ett par år när alla har jobbat klart sina expatkontrakt och vänt hem till Sverige igen?
Igår blev det ett sista spontant besök på Biere Street med Karin och Roger. Och där stötte vi på familjen Jönsson från Danmark. Dottern Augusta var en av Matildas bästa vänner under tiden i Indien. Även två meter Peter och doktor Amy med barn samt svärföräldrar dök upp. Trevligt att få säga ett sista hejdå även till dem.
Just de här spontana infallen är något jag kommer att sakna. Ett sms eller WhatsApp-meddelande i telefonen. -Vi tänkte dra till Biere Street, till Phoenix Mall, till Play, till Toscanos, till poolen, på brunch, till Windmills osv... Vill ni med?
Och ofta vill man det för almanackan är till skillnad mot hemma ofta full av hål och möjligheter. Absolut något att försöka ta med sig hem, att inte boka upp vareviga sekund med en massa plikter och åtaganden.
Nu väntar ett par timmars flight innan jag sätter foten på svensk mark igen. Ska bli väldigt skönt att återse familjen igen.
På mångas begäran får jag ta mig en funderare på hur jag ska göra med bloggen. Det verkar som många vill att jag fortsätter att skriva. Det kanske blir så, men att kalla den för Indienfamiljen blir väl lite konstigt? Och att döpa den till Vänersborgsfamiljen låter inte riktigt lika exotiskt.
Nu är det dags att borda planet. På återseende!
#1 - - Margoth , :

Ska bli skönt att få hela familjen samlad och så nära Välkommen hem

Till top