Grattis på 12-årsdagen

Allmänt / Permalink / 1
 
Fredagen den 22 januari 2016 var en mycket speciell dag. Matilda fyllde nämligen 12 år. Matilda älskar födelsedagar, särskilt sina egna. Efter att ha varit hemma några dagar pga förkylningen så gick Matilda till skolan igen. Inger försökte övertyga henne om att det kanske var bra att vara hemma en dag till för att verkligen bli riktigt frisk, men det var stört omöjligt. Matilda skulle till skolan.
Hon är familjens lilla sladdis och så kommer det nog alltid att vara, men när man är 12 år är man inte så liten längre. Och det märkte jag tydligt under hösten när jag och Matilda var själva i Bangalore. Jag var lite fundersam innan hur det skulle gå, men det gick hur bra som helst. Naturligtvis hade hon dagar där hon längtade efter mamma och Sverige, men överlag var det inga problem. Hon visade en mognad och tog stort eget ansvar som jag kanske inte trodde hon var mäktig och vi hade en mysig tid. Gjorde en massa saker tillsammans som att gå på bio, shoppingrundor till Phoenix med det obligatoriska besöket på Matildas favoritrestaurang Chili's och så naturligtvis resan till Maldiverna. Jag saknar henne nu när jag är själv här i Indien. Precis som jag saknar resten av familjen, men nu är det bara en vecka kvar tills vi är samlade i Sverige igen.
 
#1 - - Lalit Chandravanshi:

Belated happy birthday to Matilda!


Svar: Thanks Lalit, I will tell her. I'm surprised you can read swedish;-)
Peter Cederberg

Till top