God Jul önskas till er alla!

Allmänt / Permalink / 2
Julaftonsdopp i poolen. 
Att fira jul i Bangalore är inte som att fira jul i Sverige. Björn och jag inledde dagen med en golfrunda på Clover Green. Björn spelar inte golf i vanliga fall, men han imponerade med många fina slag. Talangen finns onekligen där, men inte tiden så det är nog bäst att han avhåller sig från golf. I alla fall om han menar allvar med sin orienteringssatsning.
Tjejerna tog sovmorgon och gick sedan till poolen och slappade i solstolarna. Det är nämligen en sådan dag. Solen lyser från en klarblå himmel och termometern har letat sig över 30 grader. Ett hyggligt julaftonsväder. Efter en varm förmiddag på golfbanan kändes det extra skönt för mig och Björn att göra resten av familjen sällskap i den svalkande poolen.
Ikväll äter vi julbuffé i restaurangen i Palm Meadows. Det är sannolikt inte så juligt som det låter, utan troligen en indisk buffé med en massa olika rätter. Har vi tur kan det även finnas något inslag från den brittiska julmaten. Kalkon kanske? 
Men innan dess väntar julklappsöppning. Matilda, som älskar julen, har väntat otåligt ända sedan hon slog upp ögonlocken i morse.
För mig återstår att se hur snäll jag har varit i år. Jag tycker att jag varit ganska snäll och att jag förtjänar åtminstone några julklappar, men det blir väl skral utdelning som vanligt. På senare år har inte tomten och jag haft samsyn kring hur många klappar som borde vara till mig i hans stora säck. God Jul på er alla bloggläsare. 
 
 
#1 - - P-O:

God fortsättning :-)

// P-O med Familj

#2 - - Maria Junevik:

God fortsättning!
Idag är det i alla fall minusgrader i Leksand...

Svar: Tack, härligt med lite vinter. Här i Goa är det över 30 och sol. Det funkar också, i alla fall i några dagar. God fortsättning till er också. /Peter
Peter Cederberg

Till top