Ett fakirpass

Allmänt / Permalink / 0

Inger och Hasse var sena efter sin heldag med Bluefoot sightseing i Bangalores centrala delar så jag gick till gymmet och ställde mig på crosstrainern. Tänkte jag skulle utmana både psyke och fysik och köra ett tuffare pass än normalt. Det blev fyraminutersintervaller med en minuts vila. I en timme och fyrtio minuter och 1280 kalorier förbrukade. Perfekt! Sannerligen värt en klapp på axeln på mig själv. Till min hjälp att hålla ut hade jag filmen The Smurfs på kanalen Movie Now som råkade rulla på dataskärmen. Smurfarna hade på något vis hamnat i vår värld, men trots att dummingen Gargamel intensivt jagade de stackars blå figurerna klarade de sig helskinnade tillbaka till där de hör hemma. Lyckliga slut gillar jag och det var på vippen att jag kunde hålla de blödiga tårarna tillbaka. Inte för att de hade spelat någon roll då de lätt hade kunnat tolkas som svettpärlor.

En ny helg är på ingång och vi har inga spektakulära planer. Fredag kväll har vi lovat vår ölälskande gäst Hasse ett besök på Beer Club, mikrobryggeriet och restaurangen inte långt från Palm Meadows. Det har blivit något av ett fredagsstamställe i det svenska expatgänget vi umgås mest med.
På lördag får det bli morgonträning. Kanske en tidig löprunda och sen ett stentufft pass med Total-yoga . Efter lunch blir det ännu ett besök på Phoenix Mall och julklappsbestyr och en indisk middag på Copper Chimney. Söndagen är fortfarande oplanerad så har ni något bra tips för ett söndagsäventyr i Bangalore är vi öppna för alla spännande förslag.

 

 

 

Till top