Slutspurten på Sverigeresan

Allmänt / Permalink / 0
 
En hektisk vecka går mot sitt slut. Många möten och intensivt arbete, det gäller att hinna med så mycket som möjligt på den korta tid jag är hemma i Sverige.
Har även hunnit med lite annat. Såg till exempel IFK Vänersborg förlora mot Västerås med 6-7 i bandyns elitserie. Domarskandal, dålig is och en massa otur enligt läktarexperterna runtomkring mig.
Det enda jag kan hålla med dem om är att Magnus Joneby troligen är Sveriges gnälligaste bandyspelare. Att inte domarna tar på hörselskydd när VSK spelar är en gåta.
Björn, Line och Moa har kommit hem över helgen och det känns bra att få träffa dem innan jag åker tillbaka till Bangalore. Nästa gång jag ser dem är troligen i början av juni.
Idag väntar orienteringsträning i snötäckt terräng tillsammans med IFK Göteborg som har träningsdag här i Vänersborg. Två pass för de rastlösa och ett för mig. Någon måste åka hem och ta emot mina föräldrar som kommer på snabbvisit. Jag var inte särskilt svårövertalad att ta på mig det uppdraget. 

Till top